Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha proposat connectar el carril bici de Botànic Cavanilles continuant-lo pel carrer del General Elio, per evitar, així, la gran volta que els usuaris han de fer ara mateix per Blasco Ibañez i la plaça de la legió espanyola per a poder connectar amb el riu.

Nombrosos ciclistes, així com el col·lectiu ciclista de la nostra ciutat, han denunciat en els últims dies que l’Ajuntament està posant multes als ciclistes que travessen el Jardí de Vivers. El pas de ciclistes pel jardí ve donat per la inexistent connexió en condicions adequades que troben els usuaris d’este mitjà provinents de la zona de Primat Reig i del barri de Benimaclet i que es dirigixen a l’antic llit del riu Túria. En l’actualitat l’única connexió possible exigeix desviar-se per darrere del jardí de Monforte retardant de forma considerable qualsevol trajecte al centre de la ciutat.

Des de Compromís, en primer lloc, volem denunciar les formes de l’equip de govern, ja que considerem que el que s’ha de fer és regular i no prohibir, ni tant sols aplicar mesures coercitives -recordem les campanyes especials de sancions a ciclistes dutes a terme fa uns mesos per l’equip de govern-. Considerem que cal regular el trànsit en comptes de sancionar aquelles persones que utilitzen la bicicleta com a mitjà de transport, cosa que fa contínuament el Partit Popular.

Per això, Joan Ribó, ha presentat una moció a la comissió d’urbanisme en què proposa a l’equip de govern del Partit Popular que inicie immediatament el projecte de connexió del carril bici del carrer del Botànic Cavanilles amb el carril bici del Jardí del Túria pel carrer del General Elio.

Així mateix, també es proposa que amb caràcter immediat es procedisca a senyalitzar un carril bici per dins del Jardí de Vivers que connecte el carril bici del Jardí del Túria amb el carril bici del carrer del botànic Cavanilles, ja que en esta zona del Jardí de Vivers hi ha espai suficient per senyalitzar un carril bici i deixar pas als vianants que gaudeixen del jardí.